Crisis en waarneming

In mijn praktijk wordt geen zorg buiten kantooruren geboden. Crisisgevoelige problematiek kan daarom beter worden behandeld binnen een instelling met 24-uurs zorg. Bij aanvang van uw behandeling worden er afspraken gemaakt over mijn bereikbaarheid. Wanneer ik niet bereikbaar ben, en u direct hulp nodig heeft die niet uitgesteld kan worden, neem dan contact op met uw huisarts (tijdens kantooruren) of met de huisartsenpost (buiten kantooruren). Tijdens geplande afwezigheid, bijvoorbeeld tijdens vakanties, is waarneming geregeld voor mijn praktijk. Voor dringende zaken kunt u dan contact opnemen met een collega psychiater in de regio. Ik zal u hierover tijdig inlichten.

Vertrouwelijkheid

Als psychiater ben ik gebonden aan het medisch beroepsgeheim. Dit betekent dat alles wat u met mij bespreekt vertrouwelijk blijft. Zonder uw toestemming zal ik geen informatie geven aan derden. Wel is het gebruikelijk dat de verwijzer (meestal de huisarts) schriftelijk op de hoogte wordt gesteld van de diagnose en de behandeling. Wanneer u hier echter bezwaar tegen heeft, kunt u dit aangeven bij aanvang van de behandeling. In het privacystatement van de praktijk kunt vinden hoe er met persoonsgegevens wordt omgegaan binnen de praktijk. 

Klachtenregeling

Wanneer u niet tevreden bent over de behandeling, verzoek ik u om dit eerst met mij te bespreken zodat we kunnen proberen om er samen uit te komen. Indien we er samen niet uitkomen, dan kunt u terecht bij de klachtenfunctionaris van de Nederlandse Vereniging voor Psychiatrie. Deze is te bereiken via klachtenfunctionaris@nvvp.net. Aanvullende informatie over de klachtenregeling vindt u in het klachtenreglement van de Nederlandse Vereniging voor Psychiatrie. 

Kwaliteitsstatuut

Het kwaliteitsstatuut van mijn praktijk is op aanvraag beschikbaar in mijn praktijk. De belangrijkste informatie is echter ook te vinden op deze website. 

Voor verwijzers

Informatie voor verwijzers is hier beschikbaar.